HRA

Na této stránce se můžeš trochu víc dozvědět, jak bude samotná hra fungovat a co se v ní bude dít. Rozhodně se zatím nejedná o kompletní pravidla, spíš takovou ochutnávku toho, na co se můžeš těšit:)
Postavy
Každá postava bude definovaná třemi charakteristikami (práce, víra, vášeň) a několika vztahy s ostatními postavami (ty se vytvoří těsně před hrou). Zbytek charakteru postavy bude už na tvé vlastní imaginaci.
Práce ovlivňuje to, co budeš většinu hry opravdu dělat, praktikování tvé víry ti taky nějaký čas zabere, ale hlavně spolu s vášní tvoří esenci tvé postavy - to, co si myslí, jak se rozhoduje, jak se chová.
Práce
Každý musí pracovat. Většina proto, aby si vydělala peníze. Někteří proto, že práce je jejich život.
Odongh: Jsi zaměstnaný v továrně. Pracuješ. Děláš to, co ti někdo z Olgimských řekne.
Budeš montovat součástky, stavět a přemisťovat věci, třídit věci, a - rozmontovávat součástky.
Menkhu: Tvoje práce je tvoje poslání. Když zrovna nemícháš nějaké léky, učíš se, jak namíchat nové. Ale nejsi jenom teoretik, to ne, když je potřeba něco obvázat, nebo naopak něco vyjmout (ale nemluvme o tom moc nahlas), volají právě tebe.
Budeš studovat rituály a recepty, budeš je provádět a míchat lektvary. Budeš se dozvídat věci. A můžeš řezat do panenek.
Kain: Stavíš tohle město. Rodí se pod tvýma pečlivýma rukama. Všechno do sebe zapadá, každá dlažební kostka a vodovodní trubka je na svém pravém místě. Občas máš pocit, že budovy jsou živé a samy ti radí, jak je máš dokončit.
Budeš kreslit plány města a různých uměleckých objektů podle přesných propozic a ty plány budeš realizovat, popř. zadávat jejich realizaci.
Olgimsky: Bez nadsázky by se dalo říct, že ti město patří. Tvoje rodina vlastní všechny místní fabriky. Teď už se jen postarat, aby zajetý systém fungoval a vydělával peníze. Budeš hrát víceméně strategickou hru, dělat rozhodnutí, domlouvat zakázky, obchodovat na trhu.
Saburov: Jsi oficiálně pověřený správou města, staráš se, aby vše fungovalo tak, jak má. Povoluješ vše, co musíš povolit, zakazuješ všechno ostatní. A když se poštěstí, tak tě někdo i poslechne. Ty ale víš, že, kdyby se něco opravdu pokazilo, hlavní slovo tady stejně budeš mít ty.
Budeš hlídát pořádek, vydávát povolení a komunikovat se svými nadřízenými mimo město.
Víra
Každý potřebuje věřit, že je něco vyššího, lepšího než on sám.
Stepní šamanismus: Stojíš v kruhu, cítíš kadidlo, vidíš samu podstatu barvy, všechny smysly máš zbystřené po bylinném nápoji, který jste si před chvíli podávali. Mumláš společně s ostatními prastarou melodii, dozvídáš se věci ostatním lidem skryté. Matka příroda vám ukazuje cestu.
Takový správní hípiko-folklórno-ezolidi, svoji víru sdílejí.
Filozofický idealismus: Poznání je nejvyšší cíl člověka. Skrze vědění lze dosáhnout, ba přesáhnout hranice existence. Fyzikální zákony a krása filosofických textů pro tebe tvoří tu nejdokonalejší harmonii. Není ničeho ani nikoho podstatnějšího.
Myslíš si, že přemýšlením, učením se a čtením nalezneš smysl života a tak vůbec. Ve svém bádání si vystačíš většinou sám se sebou.
Institualizovaný liturgismus: Představený právě káže o hříšnících popírajících vaši víru. Horlivě přikyvuješ a odpovídáš spolu s ostatními. Do toho posloucháš uklidňující monotónní mnohohlasé zpěvy. Cítíš se bezpečně.
Dobrovolně jsi odevzdal svou vůli do rukou jiného člověka a můžeš tak žít bezstarostný život. Tvá víra by sama o sobě postrádala smysl bez společenství ostatních a bez vašeho představeného.
Vášeň
Každý má něco, někdo staví lodě v láhvi, jiný sbírá starožitnosti, většina chlastá.
Hazard: Ten slastný pocit vzrušení ze sázky se ani nedá popsat. Když někdo pronese "O co, že to neuděláš...", víš, že zábava právě začíná. A k tomu se trochu napít, potkat se s přáteli nebo si udělat nové, TO je život!
Politika: Chceš vědět všechno, všemu rozumíš, na vše máš jasný názor. A není nad to ho říkat ostatním. A čím víc tě jich poslouchá, tím jsi šťastnější.
Kula: Vyměním tento pozlacený knoflík za tvoji skleněnku! Ano, ta se mi bude hodit, tu pak vyměním za kostěný korálek. ten se bude teprv v mé sbírce vyjímat. Ale není to tolik o tom výsledku: jde o ten proces, ten akt směny, něco za něco, a to pak za něco jiného.
Umění: Máš potřebu tvořit. Zachytit úsměv, postihnout závan větru, do pravidelných úderů trocheje vměstnat nespoutanost bytí. Štětcem, perem, ústy, na tom nezáleží, myšlenka v tobě si už nástroj najde.
Mor
Plíží se ulicemi, pohlcuje věci, tvory, lidi, chvíli na ně působí, mění je a pak je zanechá mrtvé. Neví se, kde se vzal, co chce, kam směřuje. Snažíš se mu vyhnout, najít lék, vyléčit sebe, zachránit ostatní - stihneš to?
Může se stát, že tvoje postava během hry zemře na mor, možná dřív, možná později. Samozřejmě se tomu budeš snažit zabránit. Smrtí pro tebe hra ale nekončí, jen se... trochu změní.
Scénky
Říkali jsme si, že by bylo zajímavý v rámci Pathologicu narušit vnímání kontinuity času a prostoru. Takže se občas stane, že budeš ze hry vytvrhnut a hozen na chvíli do hry jiné. Zahraješ si nějakou scénku ze života jiných postav, z jejich minulosti, nebo budoucnosti, popřípadě se posuneš o úroveň výš a budeš se dívat na hru - jako na hru.
Panenky
Každý bude mít svou hadrovou panenku, která bude reprezentovat tělo jeho postavy. Stejně jako se ty můžeš rozhodnout, co uděláš se svým tělem (Peníze dochází, už nemáš kde brát a s jednou ledvinou se dá přece taky žít, že, že ano?!), tvé tělo se může rozhodnout udělat něco s tebou (A co být jako ten černý symbol, který se právě objevil na mé levé ruce?).
Ekonomika
Nedílnou součástí hry bude i každodenní přežití, vydělat si na byt a stravu, zaplatit dluhy, přispět na hlásání slávy tvé církve... Místo centrální měny bude existovat směnný obchod s různými drobnostmi.
